Op de bonnefooi naar Italië

15 mei 2016 - Starnberger See, Duitsland

“Everything can be too late, if it's not on time
And if you look too far ahead, you could lose your mind
And if you choose to shut your eyes, everything will pass you by
Don't wait for your life to start, the world's a stage, just pick your part”
♫ Douwe Bob – Born in a Storm ♫
Als er een land is waar ik vaak ben geweest, dan is dat wel Italië. Ik denk dat ik het land inmiddels ruim 20 keer heb bezocht. Vroeger bijna elk jaar met m’n ouders en Kylie op campings van de meren in Noord-Italië tot de Bloemenrivièra tot het eiland Elba tot Rome tot de Adriatische kust. En de afgelopen jaren heb ik trips gemaakt naar Sardinië, Venetië en Verona. Je kunt dus wel stellen dat ik een band heb met Italië en ondanks dat ik er al zo vaak ben geweest: er is nog zoooveel dat ik niet heb gezien!

En als het dan net zo uitkomt dat je onverwachts vrij kunt nemen en je met je ouders mee kunt liften naar het zuiden van Europa, dan twijfel je niet zo lang ;) Ik tenminste niet. En dus besloot ik vorige week dat ik eigenlijk wel mee wilde en begon ik een paar dagen later een overnachtingsplekje te zoeken voor na de eerste autorit, onderweg naar Italië. En dat werd Possenhofen, dichtbij München. Want, daar moesten we toch echt wel eens een keer naartoe.

2016-05-15 08.34.10 1 2016-05-15 08.49.22 1 2016-05-15 08.29.38 1 2016-05-15 08.39.57 1
Possenhofen in Beieren, geboortedorp van Sisi

Wie diezelfde guilty pleasure deelt als ik, weet dat ik het nu over het geboortedorp van Kaiserin Elisabeth heb. Sisi! :) Mijn moeder, oma, Ky en ik zijn al jaaaaren fan ;) En dus bezochten we vorig jaar de fantastische Sisi-tentoonstelling in Paleis Het Loo. Een paar jaar geleden ben ik ook op het Portugese eiland Madeira geweest waar een standbeeld ter herinnering aan de keizerin staat, omdat ze daar ook een tijdje heeft gewoond. En vorig jaar bezocht ik een prachtig zomerverblijf van Sisi in het Oostenrijkse Innsbruck. Maar haar geboortedorp stond altijd nog op onze bucketlist.

En nu zijn we eindelijk eens in Possenhofen, aan de Starnberger See. En we slapen ook nog eens in een klein sprookjeskasteeltje dat ik via internet vond :) Ook hier in Beieren is het in 80 jaar niet zo koud geweest met ‘Pfingsten’, maar dat mag de pret niet drukken! Het was super om hier mijn eerste stop te houden onderweg naar het zuiden, waar het hopelijk wat warmer is ;) En nu moet ik natuurlijk nog een keertje naar Wenen voor de andere 'heilige' Sisiplekken ;)

2016-05-15 07.52.20 1 2016-05-15 08.51.54 1 2016-05-15 08.54.56 1 2016-05-15 08.53.06 1
Hotel Villa Kefer, Pöcking, Beieren

Morgen rijden we door naar Italië en droppen mijn ouders me in de Noord-Italiaanse stad Trento. Daar stap ik op de trein naar Bologna, waar ik een gaaf hostel heb geboekt voor de tweede nacht. Wat ik daarna ga ik doen, weet ik nog niet en zie ik daar. Ik vlieg over 10 dagen in ieder geval terug naar huis vanaf Rome. En meer weet ik nog niet. Maar ik heb zoals altijd weer een (1000 pagina’s tellende!) ‘reisbijbel’ meegenomen, dus dat komt wel goed ;)

2016-05-15 08.46.42 1 2016-05-15 08.35.41 1 2016-05-15 09.54.56 1 2016-05-16 01.06.46 1

Maaar tips van anderen zijn natuurlijk altijd het beste. Dus wie nog leuke adresjes/plekken etc. weet tussen Bologna en Zuid-Italië: stuur maar door die handel ;) Ik hoor het graag!

Als je het leuk vindt om op de hoogte gehouden te worden als ik een nieuw bericht plaats op deze blog, dan kun je je hier rechts inschrijven :) Tot over anderhalve week! Ik ben benieuwd wat ik allemaal meemaak tijdens dit bonnefooitripje.

Zoals altijd: meer foto's staan in de map Foto's!

Ciao tutti!
Mandy

1. Carin:
    16 mei 2016
    Mooi samen gereden gisteren... waren we mooi vlot in Possenhofen. Straks een lekker ontbijtje, geniet ik dubbel van Omdat ik er de laatste tijd zelf weer veel heb gemaakt voor andere mensen die in ons stalletje overnacht hebben. Daarna rijden we door naar Oostenrijk en Italië...mooi ritje.
  2. Ome Bas:
    Hoi Mandy,

Ik ben weer eens jaloers op je!

Drie tips voor onderweg:

- Als je er nog niet bent geweest moet je echt even naar Florence. Geweldige stad!

- een ijsje eten bij de ijssalon op het marktplein van San Gimignano. Geweldig lekker ijs en een prachtig plaatsje.

- in Rome naar de St Pieter; mega indrukwekkend.

Heel veel plezier!!!!
  3. Ome Jan:
    16 mei 2016
    Hoi Mandy. Nogmaals heel veel plezier op de nieuwste trip. Italia, tweede vaderland zo'n beetje van onze familia. Ben weer benieuwd naar jou verhalen en foto's.
  4. Jannet:
    Oh Mandy!
    Wat heerlijk om jou reisverhalen weer te lezen.
    Geniet, ontdek, en maak mooie memories xxx

Jannet
  5. Oma en opa:
    17 mei 2016
    Heerlijk om je weer te kunnen volgen.
  6. Oma en opa:
    17 mei 2016
    Heerlijk om je weer te kunnen volgen.