Chinezen in dirndls

7 juli 2015 - Innsbruck, Oostenrijk

Mijn (Oost-)Europese rondje is begonnen! Mijn ouders hebben me, onderweg naar hun vakantieplek in Italië, gedropt in Oostenrijk. Na een overnachting in het Duitse Heilbronn (onderweg 40 graden!!) kwamen we in de hoofdstad van Tirol aan: Innsbruck. Het startpunt van mijn interrailtrip. Via hier reis ik met de trein in 2 weken terug naar huis via Bratislava (Slowakije), Krakau (Polen), Praag (Tsjechië) en Dresden (Oost-Duitsland).

2015-07-03 07.54.56 1
Mijn interrailrondje :)

In eerste instantie wilde ik gelijk doorreizen naar Wenen, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Innsbruck bleek een Oostenrijks pareltje. Zo vaak langsgereden, nooit geweten. Zeker een stop waard. Wenen bewaar ik wel voor een andere keer (daar wil ik een keertje langer naartoe). Ik sliep in, misschien wel het enige, hostel in de mooie, Middeleeuwse binnenstad van Innsbruck. Boven een oud cafeetje/bakkerijtje waar ik ’s ochtends mocht ontbijten (met o.a. taart!!). Mijn kamergenootjes kwamen uit Duitsland, Noorwegen en Canada.

2015-07-06 04.10.05 1 2015-07-07 01.28.49 1 2015-07-05 03.52.43 1 2015-07-05 09.17.09 1
Hostel Nepomuk's, boven Café Munding :)

Ik had geen idee dat Innsbruck zo mooi was! Maar in China zijn ze er al wel achter.. Busladingen Chinezen overstromen de stad bijna. Met hoofdtelefoontjes luisteren ze allemaal aandachtig naar de gids, hun landgenoot, die compleet gehuld in Tiroler dirndl met vlag en al als moedereend voorop loopt. Sorry.. ik durfde geen foto te maken. Maar ik denk dat jullie het je wel kunnen voorstellen ;)

2015-07-05 06.08.52 1 2015-07-05 03.46.23 1 2015-07-05 07.46.29 1 2015-07-06 04.57.47 1
Innsbruck, Oostenrijk

Innsbruck ligt middenin de Alpen en staat er bekend om dat je vanuit de binnenstad binnen 20 minuten bovenop de bergen kunt staan. Ideaal in de wintermaanden, maar in de zomer is het niet minder fantastisch. Helemaal aangezien de temperaturen op de berg heel wat aangenamer zijn dezer dagen..

Na een treintje, twee kabelbanen en een korte, maar steile hike, stond ik, inderdaad, binnen no-time bovenop de top van de Hafelekar op 2334 meter. Bergbeklimmen voor pussy’s, zeg maar ;) Met een geweldig uitzicht. Het design van de kabelbaan was ook nog eens van een van mijn favo ontwerpers: Zaha Hadid. Echt gaaf!

2015-07-06 03.06.52 2 2015-07-06 03.14.55 1 2015-07-06 03.16.57 1 2015-07-06 03.05.29 1
Met de kabelbaan van de stad naar de bergen!

Verder nog de stadstoren beklommen (nu helaas geen snellere manier hihi), Het Hofburgpaleis bezocht, dat een van de buitenverblijven van keizerin Elisabeth (Sisi) was en gepicknickt in de paleistuin. Een goed begin van mijn interrailtrip. Die natuurlijk eigenlijk nu pas is begonnen. Want mijn eerste treinreis zit er net op. Ik ben in Bratislava, de hoofdstad van Slowakije, op 6,5 uur reizen van Innsbruck. Hoe het hier is, vertel ik de volgende keer!

Liefs,
Mandy

1. Ome Jan:
    7 juli 2015
    Weer een mooi sfeerverslag. Geniet er lekker van en we hopen op nieuwe verslagen en foto's.
  2. Zus:
    7 juli 2015
    SERVUS! Wat mooi zeg! Wil er dan toch ook erns stoppen. Mooi ook die Alpen, vergeet de kaiserschmarren niet;)

Gruss gottieee
  3. Kelly:
    8 juli 2015
    Hahaha chinezen in dirndls! Moet er geweldig uit hebben gezien!! :)
    Veel plezier in Bratislava. Erg benieuwd hoe het daar is.

Xx
  4. Manon Loohuis:
    8 juli 2015
    Hoi Mandy! Wat gaaf dat je de tas weer hebt gepakt :-) Supergaaf rondje heb je op de planning staan. Ben heel benieuwd naar je volgende verhalen. Ook ik had dit niet verwacht van Innsbruck, toch maar eens stoppen! :-) Heel veel plezier! Groetjes Manon, Activity Int.
  5. Annemiek Nieboer:
    8 juli 2015
    Klinkt goed Mandy! Heel veel plezier op je mooie reis!
  6. José:
    8 juli 2015
    Hallo Mandy Wat leuk om van je te horen!Je zult op je rondje Europa nog wel meer chinezen tegen komen.Ik ben benieuwd hoe je Dresden vind.Krakau ben ik nog nooit geweest,moet erg mooi zijn.Groetjes José Schutten.
  7. Gill:
    Zaha Hadid in Innsbruck! Wie hat das gedacht hihi
    Het is weer heerlijk om via de blogs weer met je mee te reizen!
    Viel spaB X
  8. Rick Bollegraf:
    17 juli 2015
    Grusse got,
    Ik ben nu een deel aan het lezen ! I(nternet ) bereik.
    Heerlijk weer die verhalen ,als of je er zo zelf bij staat. Hahaha mooi hoor.
    En wat was het heet daar in Oostenrijk phoeee.
    Itailia ook . Ciao a tutti.